В Україні ліквідували податкову поліцію

28-756x425Депутати Верховної Ради схвалили законопроект № 5368 про ліквідацію податкової міліції та створення єдиного реєстру ПДВ.

Депутати Верховної Ради схвалили в другому читанні і в цілому законопроект № 5368 «Про внесення змін в Податковий кодекс України (для поліпшення інвестиційного клімату в Україні)», на підставі якого ліквідується податкова міліція і передбачено створення єдиного реєстру ПДВ. Про це 26 грудня повідомляє прес-служба юридичної компанії «Алексєєв, Боярчуков і партнери».

За ухвалення документи висловилися 240 депутатів. Наразі документ перебуває на підписі у президента. Експерти прокоментували прийнятий законопроект. За словами старшого юриста компанії Інни Рудник, крім безлічі уточнюючих моментів, таких як встановлення строків проведення перевірок, введення податкових канікул для певних категорій суб’єктів господарювання та удосконалення електронного адміністрування ПДВ, прийнятий закон містить кілька важливих нововведень.

В першу чергу, це – ліквідація податкової міліції. «Однак зараз важко спрогнозувати, яким саме чином вплине дане нововведення на бізнес в Україні, оскільки функції, чисельний склад, відповідальність співробітників нового фіскального підрозділи будуть передбачені окремим законом, який досі не прийнятий. Тим не менше, надія на те, що взаємини з фінансовою поліцією будуть чистіше і простіше, ніж з їх попередниками, у платників податків є», – констатує Інна Рудник.

Друге – удосконалення електронного обміну інформацією з податковими органами. Документ передбачає запровадження повноцінного електронного кабінету платника податків, публічних реєстрів (реєстру заяв на бюджетне відшкодування ПДВ та тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування).

«Цей закон реалізує намір максимально перевести взаємовідносини з фіскальними органами в цифрове простір, нужда в чому виникла вже досить давно, оскільки це не тільки мінімізує тимчасові витрати обох сторін даних правовідносин, але і сприяє узагальненню інформації і спрощення доступу до неї», – розповідає Інна Рудник.

Документ передбачає введення автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинки реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Тобто, реєстрація податкової накладної може бути зупинено до прийняття відповідного рішення уповноваженим органом.

«Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинки реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, будуть визначатися центральним органом виконавчої влади, який забезпечує та реалізує державну фінансову політику. Тобто за аналогією з фінансовою поліцією поки важко спрогнозувати вплив даної норми на платників податків, оскільки повноцінна реалізація цього положення можлива лише після ухвалення низки підзаконних нормативно-правових актів», – зазначає експерт.

За її словами, в будь-якому випадку, подібна ініціатива сприймається негативно, оскільки «є побоювання щодо можливих зловживань з боку посадових осіб при реалізації даного права та відсутність реальної можливості зняти таку зупинку і продовжити реєстрацію».

джерело

поділитись в соцмережах